Πέμπτη, 31 Οκτωβρίου 2013

Το ψηλότερο άγαλμα του κόσμου

Το «Άγαλμα της Ενότητας» - Το ψηλότερο άγαλμα του κόσμου θα βρίσκεται πλέον στην Ινδία

Το «Άγαλμα της Ενότητας Στην Ινδία θα βρίσκεται πλέον το ψηλότερο άγαλμα του κόσμου, το οποίο θα έχει διπλάσιο ύψος από το Άγαλμα της Ελευθερίας και τετραπλάσιο από το Άγαλμα του Χριστού του Ρίο ντε Τζανέιρο.
Η κατασκευή του αγάλματος ξεκινά την Πέμπτη, όπως ανακοίνωσε ο ηγέτης του Ινδικού Λαϊκού Κόμματος Ναρέντρα Μόντι, ο οποίος θα είναι υποψήφιος το επόμενο έτος για τη θέση του πρωθυπουργού.
Το «Άγαλμα της Ενότητας», που θα κατασκευασθεί από ένα κράμα μετάλλων, θα αναπαριστά τον Σαρντάρ Πατέλ, εθνικό ήρωα της Ινδίας, έναν από τους συντάκτες του Συντάγματος της χώρας, θα έχει ύψος 182 μέτρων και θα δεσπόζει στο κρατίδιο Γουτζαράτ. Το κόστος για την κατασκευή του αγάλματος αναμένεται να ανέλθει στα 300 εκατομμύρια δολάρια.
Η κατασκευή του θα γίνει με την προσφορά των αγροτών που θα δωρίσουν εξαρτήματα γεωργικών εργαλείων, είχε πει ο Ναρέντρα Μόντι όταν ανακοίνωσε το σχέδιο του τον περασμένο Ιούνιο. "Δεν θέλουμε οποιοδήποτε μεταλλικό κομμάτι, θέλουμε τμήματα που θα προέρχονται από εργαλεία που έχουν χρησιμοποιηθεί από τους αγρότες στην εργασία τους", είχε ζητήσει από τον αγροτικό κόσμο.
Ο Ναρέντρα Μόντι δήλωσε πρόσφατα ότι ο Σαρντάρ Πατέλ, που καταγόταν από το Γκουτζαράτ, θα ήταν καλύτερος ηγέτης από τον πρώτο πρωθυπουργό της Ινδίας Τζαβαχαρλάλ Νεχρού, σε μία ευθεία πρόκληση προς τη δυναστεία Νεχρού-Γκάντι που συνεχίζει να ηγείται του Κόμματος του Κογκρέσου.

http://www.apocalypsejohn.com/2013/10/to-agalma-ths-enothtas-pshlotero-agalma-kosmou-brisketai-pleon-sthn-india.html

Τετάρτη, 16 Οκτωβρίου 2013

ΣΠΥΡΑΛ

ΕΠΙΤΟΙΧΙΑ ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΡ ΣΙΔΗΡΟΓΛΥΠΤΗ ΔΙΑΣΤ. Φ.1300 mm. ΤΟΠΟΘΕΤΗΘΗΚΕ ΣΤΟ ΜΟΥΣΙΚΟ ΜΑΓΑΖΙ  'ΤΑ ΣΙΔΕΡΑ'. ΔΕΤΣΗΣ ΝΙΚΟΣ

Ιαπωνική αντίληψη περί σύγχρονης τέχνης

Τα παράδοξα γλυπτά του Motohiko Odani.                                                                                                                                                     
Ο Ιάπωνας καλλιτέχνης Motohiko Odani είναι γνωστός για το ιδιαίτερο στυλ του που συνδυάζει έντονη φαντασία και κομψή αισθητική, η οποία όμως συνυπάρχει με μια «ανησυχητική» αύρα που σοκάρει τον θεατή και τον κάνει να νιώθει άβολα.
Τα έργα του Motohiko Odani αποτελούνται από μεγάλη γκάμα διαφορετικών υλικών καθώς πρόκειται για ένα πραγματικά πολυδιάστατο καλλιτέχνη. Κατά διαστήματα έχει χρησιμοποιήσει ξύλο, μέταλλο, ρητίνες, δέρματα, ανθρώπινες τρίχες, και ότι άλλο υλικό μπορεί να φανταστεί κανείς για να δημιουργήσει τα εντυπωσιακά γλυπτά του. Το ειδοποιό χαρακτηριστικό όμως όλων τον γλυπτών του καλλιτέχνη είναι η συνύπαρξη της κομψότητας με την σκληρότητα και το σοκ.
Ο Motohiko Odani γεννήθηκε στο Κιότο της Ιαπωνίας το 1972, έχει σπουδάσει  μουσική και γλυπτική στο Tokyo National University of Art and Music και είναι ένας από τους πλέον αναγνωρισμένους μοντέρνους Ιάπωνες γλύπτες. Κατά διαστήματα έχει παρουσιάσει solo εκθέσεις σε μερικά από τα σπουδαιότερα μουσεία μοντέρνας τέχνης παγκοσμίως, όπως το Μουσείο σύγχρονης τέχνης του Τόκυο (Museum of Contemporary Art Tokyo), το Μουσείο μοντέρνας τέχνης της Μόσχας (Moscow Museum of Modern Art), το Μουσείο ασιατικής τέχνης του Σαν Φρανσίσκο (Asian Art Museum), το Μουσείο τέχνης Ian Potter της Μελβούρνης (The Ian Potter Museum of Art) και αμέτρητα άλλα ιδρύματα τεχνών.
Παράλληλα τα γλυπτά του έχουν ένα εντελώς προσωπικό και διακριτό στυλ που εκφράζει απόλυτα την Ιαπωνική αντίληψη περί σύγχρονης τέχνης. Έτσι ο Motohiko Odani έχει εκπροσωπήσει επανειλημμένα την χώρα του σε σημαντικά διεθνή πολιτιστικά δρώμενα όπως την 50η Biennale της Βενετίας καθώς και πολλές εκθέσεις σχετικές με σύγχρονη Ιαπωνική τέχνης παγκοσμίως.
Περισσότερες πληροφορίες στην επίσημη ιστοσελίδα του Motohiko Odani.




http://www.designisthis.com/blog/post/paradoxa-glipta-motohiko-odani

Παρασκευή, 11 Οκτωβρίου 2013

Γλυπτά ζώων

Τα απίστευτα γλυπτά ζώων της Sayaka Ganz.                                                                                                                                                      
Η γιαπωνέζα καλλιτέχνης Sayaka Ganz δημιουργεί εντυπωσιακά γλυπτά ζώων φτιαγμένα από πλαστικά απορρίμματα.
 Τα ιδιαίτερα δημιουργήματα της χαρακτηρίζονται από μια ξεχωριστή αίσθηση της κίνησης και ένα φιλοσοφικό υπόβαθρο που στηρίζει την αρμονία και την επαναχρησιμοποίηση.
Παλιά πλαστικά πιρούνια, κουτάλια, πλαστικές κρεμάστρες και πλαστικά γυαλιά ηλίου συντίθενται σε μοναδικά γλυπτά που αναπαριστούν ζώα εν κινήσει. Σύμφωνα με την καλλιτέχνη: «Κάθε γλυπτό είναι σαν ένα παζλ, τα αντικείμενα πρέπει να συνδυαστούν με τρόπο που να δημιουργούν ανατομικά χαρακτηριστικά και να δίνουν την αίσθηση της κίνησης. Όταν τελειώσω ένα έργο το κοιτάω από απόσταση, τα παρατηρώ και εφόσον χρειαστεί το αναδιοργανώνω.

Πέμπτη, 10 Οκτωβρίου 2013

ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΕΙΡΗΝΗ

ΓΛΥΠΤΟ ΕΡΓΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΥΣ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ  ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΗΜΟ ΚΟΡΩΠΙΟΥ ΔΙΑΣΤ.3 Μ. ΔΕΤΣΗΣ ΝΙΚΟΣ

Ο ρόλος της γλυπτικής στην αρχαιότητα

 
της Ευαγγελίας Ψαρρού
 
Ένας από τους λόγους που η γλυπτική τέχνη θεωρείται μία από τις πιο αντιπροσωπευτικές εκφράσεις του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού είναι το γεγονός ότι κάθε δημιούργημα, πειραματισμός και τάση της συνδέθηκε άρρηκτα με το πολιτικό, κοινωνικό και ιδεολογικό περιβάλλον της ιστορικής περιόδου που το γέννησε.
Μέσα από τα έργα των αρχαίων Ελλήνων γλυπτών αντικατοπτρίζονται όλες οι αλλαγές και εξελίξεις στους τομείς που καθόρισαν την αρχαία ελληνική πραγματικότητα. Η γλυπτική, άλλοτε πρωτοπορώντας και άλλοτε ακολουθώντας τις μεταβολές αυτές, θα συνδεθεί με τα κοινωνικά ρεύματα της εποχής της, θα γίνει ισχυρό εκφραστικό όπλο στα χέρια της εκάστοτε ιθύνουσας τάξης και θα εξυπηρετήσει σκοπούς και οράματα, προβάλλοντας συγκεκριμένα ιδεώδη και αξίες.
Παρά τις επιρροές που δέχτηκε από τις συγκυρίες που την περιέβαλαν κάθε φορά, η πνευματική αναζήτηση μιας λογικής τάξης με σταθερό γνώμονα τον άνθρωπο και τους νόμους που διέπουν την ύπαρξή του σε σχέση με τη φύση, το κοινωνικό περιβάλλον και τον εσωτερικό του κόσμο, θα παραμείνει το απώτερο ζητούμενο, ακολουθώντας με συνέπεια το στοιχείο που χαρακτήρισε το σύνολο της αρχαίας ελληνικής σκέψης.
Μέσα σε λίγους αιώνες οι τεχνικές και εκφραστικές κατακτήσεις των Ελλήνων καλλιτεχνών δημιούργησαν έργα απαράμιλλης αισθητικής τελειότητας και ομορφιάς και έγιναν πέρα από κάθε αμφισβήτηση το σημείο αναφοράς στην εξέλιξη της δυτικοευρωπαϊκής τέχνης.

Ο «Κούρος της Αναβύσσου», ο «Δορυφόρος» του Πολυκλείτου και ο «Θνήσκων Γαλάτης» του Επιγόνου, αποτελούν αντιπροσωπευτικά δείγματα των τριών περιόδων στην ιστορία της αρχαίας ελληνικής γλυπτικής, την αρχαϊκή (650 π.Χ.-480 π.Χ.), την κλασσική (480 π.Χ.-330 π.Χ.) και την ελληνιστική (323 π.Χ.-31 π.Χ.) αντίστοιχα. Με αφορμή τα τρία γλυπτά, θα επιχειρήσουμε να σκιαγραφήσουμε τη διαδρομή από τη μίμηση της φύσης στην εξιδανίκευση και πίσω, αρχικά περιγραφικά, μέσα από τη θεματική και τα εκφραστικά μέσα που επιλέγουν οι δημιουργοί τους, και στη συνέχεια, στη σχέση τους με τις κοινωνικοπολιτικές συνθήκες που τα πλαισίωσαν, καθορίζοντας την μεταξύ τους διαφοροποίηση και αιτιολογώντας την αδιάβλητη σχέση αλληλεπίδρασης μεταξύ κοινωνίας και τέχνης.

Τρίτη, 8 Οκτωβρίου 2013

Κώστας Κουλεντιανος

Ο ακροβάτης της γλυπτικής

Εργα του Κώστα Κουλεντιανού, που σημάδεψε την ιστορία του ελληνικού μοντερνισμού, παρουσιάζονται για πρώτη φορά σε μία αναδρομική έκθεση, δεκαεπτά χρόνια μετά τον θάνατο του καλλιτέχνη

Ο Κώστας Κουλεντιανός με τα έργα του χάραξε ανεξίτηλα τον ελληνικό μοντερνισμό
Ο Κώστας Κουλεντιανός με τα έργα του χάραξε ανεξίτηλα τον ελληνικό μοντερνισμό
Επαιρνε μια λαμαρίνα και την έκανε πουλί που πετάει. Τολμούσε ρίσκα, άλματα και υπερβάσεις, ο πήχης του ήταν πάντα πολύ ψηλά. Γι΄ αυτό το έργο του ξεπερνούσε την εποχή του. Γι΄ αυτό και οι διοργανωτές της αναδρομικής έκθεσης του Κώστα Κουλεντιανού στο Μουσείο Μπενάκη (Πειραιώς, μεθαύριο - 5 Ιανουαρίου) έδωσαν τον τίτλο «O τελευταίος ακροβάτης του μοντερνισμού».
Οσο και να φαίνεται περίεργο, η αναδρομική Κουλεντιανού είναι η πρώτη που πραγματοποιείται στην Ελλάδα για έναν τόσο σημαντικό γλύπτη, το έργο του οποίου «στέκεται επάξια στα μεγαλύτερα μουσεία του κόσμου και δίπλα στους σημαντικότερους καλλιτέχνες του 20ού αιώνα», όπως επισημαίνει ο επιμελητής της, Ντένης Ζαχαρόπουλος.
Η προηγούμενη αναδρομική του ήταν στη Γαλλία, λίγα χρόνια από τον θάνατό του το 1995, στην Αρλ. Βλέποντας το σύνολο του έργου του προκειμένου να επιλεγούν 120 έργα, αντιπροσωπευτικά όλων των περιόδων δημιουργίας του, νιώθεις την έκπληξη, όπως μας είπε ο Ντένης Ζαχαρόπουλος, για το πόσο η δουλειά του παραμένει φρέσκια.
Ο ακροβάτης της γλυπτικής
Η έκθεση αυτή, δεκαεπτά χρόνια μετά τον θάνατο του γλύπτη, προσφέρεται για μια νέα και συνολική αποτίμηση της δουλειάς του, από τα πρώτα σπουδαστικά χρόνια της δεκαετίας του 1940 (γεννημένος το 1918, σπούδασε γλυπτική στην ΑΣΚΤ μεταξύ 1936 και 1939 και στην Ecole des Beaux-Arts στο Παρίσι το 1946), όταν ακόμα δούλευε σε πηλό, έως τα μνημειακά του έργα σε σίδερο των τελευταίων δεκαετιών του.