Σάββατο, 28 Σεπτεμβρίου 2013

ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΤΕΧΝΗ

Όταν η κίνηση έγινε τέχνη?      
                   


Κινούμενα διακοσμητικά στολίζουν τα σπίτια μας, χαριτωμένα «κρεμαστά» τοποθετούνται πάνω στις κούνιες των μωρών μας. Ποιος ξέρει όμως, πού βρίσκονται οι ρίζες αυτών των κινούμενων και αιωρούμενων κατασκευών, που τόσο φυσικά σήμερα αποδεχόμαστε; Ποιος γνωρίζει τί είναι η λεγόμενη «κινητική τέχνη»;

Κινητική Τέχνη (kinetic Art)
Η λέξη «κινητικός» σημαίνει το σχετικό με την κίνηση. Κινητική Τέχνη είναι η τέχνη που εξαρτάται από την κίνηση και τα αποτελέσματά της. Από τις αρχές του ?20 οι καλλιτέχνες μετέτρεπαν την κίνηση σε τέχνη, εν μέρη για να εξερευνήσουν τις δυνατότητες της κίνησης, εν μέρη για να εισάγουν το στοιχείο του χρόνου, εν μέρη για να αντικατοπτρίσουν τη σημασία της μηχανής και της τεχνολογίας στο μοντέρνο κόσμο, αλλά και για να διερευνήσουν τη φύση της όρασης.
Η ιστορία της Κινητικής Τέχνης που έχει τις πηγές έμπνευσής της στις μηχανές, στις μαριονέτες κτλ. και που εκφράζει εύγλωττα την εποχή μας, εποχή της κίνησης, πάει πίσω στην πρώτη δεκαετία του αιώνα μας. Κορυφώνεται στη δεκαετία του 1950 σε έργα γλυπτικής που ενσωματώνουν κίνηση, ήχο, φως, χρώμα, φόρμα.

Στην ευρύτερή του έννοια ο όρος μπορεί να καλύψει μεγάλο μέρος φαινομένων, όπως τις κινηματογραφικές ταινίες, τα χάπενινγκ και τις ρυθμισμένες κινούμενες μορφές που στολίζουν πολλά κωδωνοστάσια σε πολλές πόλεις της Ευρώπης. Συχνότερα, όμως, υποδηλώνει έργα γλυπτικής που η κίνησή τους παράγεται είτε μηχανικά από μοτέρ είτε εκμεταλλεύεται τη φυσική κίνηση του αέρα σε ένα χώρο. Έργα της τελευταίας αυτής κατηγορίας ονομάζονται ?mobiles?(μόμπαιλς ή μόμπιλε ή κινητικά). Τα κινητικά γλυπτά έδωσαν μια άλλη κατεύθυνση στη γλυπτική εντάσσοντας την πραγματική κίνηση στα μορφικά της στοιχεία. Ακόμα η κίνηση μπορεί να είναι υπονοούμενη, όπως στα έργα ζωγραφικής , όπου η αίσθηση της κίνησης επιτυγχάνεται συχνά με οπτικά εφέ και τη χρήση κατάλληλων φωτισμών, όπως στο κίνημα της Op Art.
calder
Αlexander Calder 1.L'empennage (1953) 2.Cascading Flowers, 1949
Υπάρχουν και κινητικά έργα που σκοπό έχουν να λειτουργήσουν μόνο μια φορά. Ο πιο γνωστός τύπος είναι οι Rube Goldberg συσκευές, άσκοπα πολύπλοκες και πρακτικές συσκευές μηχανικής κατασκευασμένες για να εκτελέσουν μια απλή εργασία. Ένας άλλος τύπος είναι η πτώση ντόμινο που είναι δημοφιλής για αρκετές δεκαετίες.

Παρασκευή, 27 Σεπτεμβρίου 2013

ΣΙΔΗΡΟΓΛΥΠΤΟ ΚΗΡΟΠΗΓΙΟ

ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΤΕ ΤΗΝ ΙΔΕΑ ΣΑΣ

ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΤΕ ΤΗΝ ΙΔΕΑ ΣΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΒΟΗΘΕΙΑ ΜΑΣ.ΔΩΣΤΕ ΜΑΣ ΤΗΝ ΕΥΚΑΙΡΕΙΑ ΝΑ ΣΑΣ THN ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ.

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕ ΕΣΕΙΣ ΤΗΝ ΙΔΕΑ ΣΑΣ ΜΕ ΣΙΔΗΡΟΓΛΥΠΤΙΚΗ, ΜΕΤΑΛΟΓΛΥΠΤΙΚΗ ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ ΜΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΒΟΗΘΕΙΑ ΜΑΣ ΣΕ ΤΕΧΝΙΤΕΣ,ΥΛΙΚΑ,ΟΛΑ ΤΑ  ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ,ΧΩΡΟ Κ.Λ.Π
ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ ΣΤΟ
ΕΜΑΙΛ
nikdetsis@gmail.com

Δευτέρα, 23 Σεπτεμβρίου 2013

Συνομιλία των σύγχρονων έργων γλυπτικής με την αρχαία ελληνική τέχνη


Αγγέλικα Κοροβέση: O χρόνος, οι μορφές, οι έννοιες - μία συνομιλία των σύγχρονων έργων γλυπτικής με την αρχαία ελληνική τέχνη

                                                                
Αγγέλικα Κοροβέση: O χρόνος, οι μορφές, οι έννοιες - μία συνομιλία των σύγχρονων έργων γλυπτικής με την αρχαία ελληνική τέχνη
Τα Ηχογλυπτά
Μέσα από την πολύχρονη ενασχόλησή μου με την γλυπτική, μία από τις σημαντικότερες διερευνήσεις ήταν αυτή της ανακάλυψης της καταγραφής του ήχου της λέξης ως εικόνα.
Δημιούργησα τον ήχο ...τρισδιάστατο, ξεκινώντας από τα ηχογραφήματα των λέξεων Έρως, Αήρ, ύδωρ και Ελένη. Παρατήρησα ότι η ηχομορφή της λέξης, μερικές φορές, φτιάχνει το σχήμα από το οποίο προέρχεται. Τα Μουσικά Γλυπτά είναι ο Συγκερασμός της Μουσικής, της Επιστήμης, της Τεχνολογία και της Τέχνης.
Η πρωτότυπη αυτή μελέτη εμπεριέχει στοιχεία της οπτικής, ακουστικής και ηχητικής γλυπτικής σε συνδυασμό με την εκφορά του λόγου, το περιεχόμενο των εννοιών και τα συναισθήματα που εκφράζουν.

Η έκθεση στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο
Έχουμε ανάγκη στις μέρες μας να προστρέξουμε σε πηγές, όπως είναι το Μουσείο, που πάντα μας τροφοδοτούσαν πνευματικά. Έχουμε ανάγκη επαναπροσδιορισμού.
Το Αρχαιολογικό Μουσείο, είναι ο χώρος στον οποίο ο επισκέπτης συνδέει το παρελθόν με το παρόν. Είναι η πολιτιστική κιβωτός.
Το παιχνίδι του χρόνου ανάμεσα στο Παρόν και το Παρελθόν και ο διάλογος μέσα από τις αντιθέσεις είναι ο σκοπός αυτής της έκθεσης.
Για πρώτη φορά επιχειρείται στο αυστηρό περιβάλλον του Μουσείου αλλά με μία ισχυρή δυναμική χώρου, μίας τέτοιας έκτασης Έκθεση η οποία απλώνεται σε όλες σχεδόν τις αίθουσες του Μουσείου.
Η συνομιλία των σύγχρονων γλυπτών μου με τα αριστουργήματα της Κλασσικής αρχαιότητας, μέσα από ισορροπίες αξιών, εννοιών μέσα από αντιθέσεις μορφών, και υλικών μας οδηγεί σε μια σύγχρονη ενατένιση. Είναι γέφυρα στον χρόνο στις μορφές τις έννοιες όχι για σύγκριση αλλά
για αναζήτηση και δημιουργία μιας νέας προσέγγισης στη Ζωή και στην Τέχνη.

Η ανάγνωση της  ιστορίας, της τέχνης, του πολιτισμού, η επεξεργασία των ιδεών των εννοιών και των εικόνων μας δίνουν την δυνατότητα να παράγουμε νέες ιδέες. Το διαφορετικό και το καινούργιο είναι αποτέλεσμα μιας «βιωματικής» διαδρομής από τις πηγές της αρχαιότητας μέχρι  σήμερα.
Η διαρκής αναζήτηση, η σκέψη, η συνύπαρξη και ανταλλαγή απόψεων, οι αντιθέσεις, η φιλία, ο έρωτας, η αγάπη, είναι στοιχεία έμπνευσης και δημιουργίας.

Info: Η Αγγέλικα Κοροβέση είναι Ελληνίδα εικαστικός, πτυχιούχος της Σχολής Καλών Τεχνών Αθήνας. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Έργα της βρίσκονται σε δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα και τον κόσμο. Είναι Αργυρή Ολυμπιονίκης – Πεκίνο 2008 με το έργο «Ειρήνη – Εκεχειρία». www.aggelika.gr
http://www.culturenow.gr/

ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΤΕΧΝΗ


Γλυπτική ονομάζεται η τέχνη της καλλιτεχνικής δημιουργίας - έκφρασης, που εκτελείται μέσω της δημιουργίας τρισδιάστατων μορφών σε οποιοδήποτε μέσο. Τα υλικά που χρησιμοποιούνται είναι διάφορα, σκληρά, όπως η πέτρα, το μάρμαρο, τα μέταλλα ή το ξύλο, ή και πιο μαλακά, όπως ο πηλός ή διάφορα αλλα υλικα οπως μεταλλα πλαστικά στη σύγχρονη γλυπτική.
 Είναι δυνατός ακόμη ο συνδυασμός διαφορετικών υλικών.
 Το πρώτο στάδιο είναι η εύρεση των αντικειμένων που θα παρουσιαστούν από τους γλύπτες. Έπειτα, τα επιλεγμένα υλικά υφίστανται επεξεργασία με διάφορες τεχνικές, αφαιρετικές όπως το σκάλισμα, ή προσθετικές όπως η συγκόλληση. Υπάρχουν ακόμη τεχνικές που τροποποιούν τη σκληρότητα των χρησιμοποιουμένων υλικών. Όταν τελειώσει το γλυπτό ή το ανάγλυφο, η επιφάνειά του μπορεί να διακοσμηθεί επιπλέον με χρήση ζωγραφικής.

ΗΛΙΟΣΤΑΣΙΟ

''ΛΑΜΠΤΗΡ''

Επιτειχια γλυπτη  επιπεδικη συνθεση , ημιελευθερου πλαισιου, διαστασεων Μ. χ Υ.  με τιτλο ''ΛΑΜΠΤΗΡ''